Victoria - Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van GERT-in-Canada - WaarBenJij.nu Victoria - Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van GERT-in-Canada - WaarBenJij.nu

Victoria - Ucluelet

Door: Rina / Edith

04 Juli 2017 | Canada, Ucluelet

Dag 26. Victoria - Ucluelet
Zondag 2 jul. 2017
Afstand: 320 km / 200 mijl || Reistijd: ongeveer 41⁄2 uur
Tofino en ook Ucluelet ligt op Vancouver Island en staat van half maart tot half april in het teken van de walvismigratie. Duizenden grijze walvissen zwemmen dan naar de voedselrijke wateren van Alaska. Grijze walvissen voelen zich op hun gemak in ondiep water, waardoor ze goed te zien zijn als ze Tofino passeren. Naast walvisexcursies kun je op Tofino ook beercruises boeken en tours naar Hot Springs Cove. In deze natuurlijke warmwaterbronnen (in een oud regenwoud) mag je een duik nemen!

Het was de bedoeling dat we vandaag naar Pachena beach zouden gaan. Helaas is de camping die we daar gereserveerd hebben uitsluitend via gravelwegen (10tallen kilometers) te bereiken is, en dat vindt meneer Meridian niet goed. Dus gaan we op zoek naar alternatief onderdak.
Nadat we onszelf en het bed hadden opgemaakt, ontbeten hadden, vertrokken we. Gelukkig was Rina na de nodige pillen en een goede nacht slaap ook wee vrijwel de oude. Het was gelukkig alweer zonnig dus kon de korte broek aan. We reden dezelfde weg terug als we vrijdag gekomen waren. Via Duncan, Nanaimo en Parksville. In Parksville had Ton een Bastion gezien, dat wilde hij wel bekijken. Toen we er voor stonden zagen we een mooie witte toren, die in gebruik was als winkel. Het was druk op de weg, omdat iedereen genoot van het lange vrije weekend. We hadden zelfs last van enige file. Op een gegeven moment besloten we om maar richting Ucluelet te rijden, de bestemming van maandag, en dan onderweg alle campings die we tegen kwamen te kijken of ze plek hadden.
De eerste camping stond al een bordje “ volgeboekt”, dus daar hoefden we niet naar toe. De tweede die we tegenkwamen was een soort kamperen bij de boer. Maar helaas ook daar geen plekje voor ons. We zagen nog een bord met RV resort. Een 8 km. Lange bochtige hobbelige weg bracht ons erheen. Dit bleek niet echt een camping te zijn, maar meer een soort kamp.
Toen bedachten we dat we maar beter de camping die we voor maandag hadden gereserveerd, konden bellen met de vraag of we ook een dag eerder mochten komen. Hoera, dat kon. Niet op de plek waar we maandag zouden staan, maar we konden nog wel kiezen uit een plek met “een view”. Wat wil je nog meer! Relaxed reden we verder. Het was nog wel een heel stuk en de weg was ook erg hobbelig, bochtig en druk, maar onze plek was geregeld. Dus konden we ook genieten van het mooie natuurschoon. Want langs die bochtige weg liep een gorge en regelmatig zag je die naast je liggen. Afgewisseld met grote meren, strakblauwe luchten en diverse tinten groene bomen, het blijf adembenemend mooi.
Om over 5en kwamen we op de camping aan en de plek die we hadden keek uit over het haventje van Ucluelet. Voor ons vloog de ijsvogel af en aan en boven ons dartelden de zeearenden. We moesten oppassen dat ze niet op ons hoofd poepten! Na een verdiende kop koffie hebben we weer eten gemaakt. Daarna nog even naar het dorp gelopen om te oriënteren voor een whalestour die Ton en Rina morgen gaan maken. Tenslotte een borrel en daarna weer tevreden naar bed.

• 04 Juli 2017 - 11:59

Ton En Marina:

Beste allemaal,
    Het is gigantisch wat jullie allemaal op deze reis meemaken.
    Soms wel spannend hoe een belevenis wordt ervaren en opgeschreven, maar leuk om te lezen.
    Jullie gaan nu de laatste dagen in en we wensen jullie nog veel plezier.
    Groeten van ons.

• 05 Juli 2017 - 14:13

Nell Van De Ven:

Hallo allemaal..hans schrijft af en toe een reactie..maar ik lees ook mee hoor. Hij is vandaag in lisse wege tentoonstelling inrichten. Dus ik wil jullie na deze geweldige ervaring in Canada alvast een goede veilige thuisreis wensen ..nog een stukje vakantie met mooi weer..en t verhogen van de gescoorde beren..rina beterschap en tot snel in zonovergoten Nederland. Knuffel nell en hans