Vancouver - Harrison hot springs - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van GERT-in-Canada - WaarBenJij.nu Vancouver - Harrison hot springs - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van GERT-in-Canada - WaarBenJij.nu

Vancouver - Harrison hot springs

Door: Rina

08 Juni 2017 | Canada, Harrison Hot Springs

Dag 2. Vancouver - Harrison Hot Springs
Donderdag 8 jun. 2017
Afstand: 130 km / 80 mijl || Reistijd: ongeveer 2uur
We halen de camper op in Vancouver en vervolgen onze weg naar Harrison Hot Springs.
Besneeuwde bergtoppen en zandstranden kleuren Harrison Hot Springs. Deze mooie bestemming ligt aan het zuidelijke puntje van Harrison Lake en is vernoemd naar de vele heetwaterbronnen in haar omgeving. Hot Springs Resort & Spa is met zijn binnen- en buitenbaden een belangrijke trekpleister. Ook Harrison Beach is een bezoek waard. Het nabijgelegen Sasquatch Provincial Park is een groot natuurgebied met bergkammen en meertjes, waar je kunt vissen, varen en wandelen.

07.00 uur: Wakker geworden met flinke regenval, die volgens het weerbericht de hele dag duurt. Later zou blijken dat ze goed voorspeld hadden.
Heerlijk geslapen en gedoucht. Toen kwamen Ger en Edith met voor ons allemaal speciaal gedrukte t-shirts voor deze vakantie. Helemaal top. Vervolgens voor een lekker ontbijt naar hetzelfde restaurant als gisteravond. We werden geholpen door de super aardige Sara, die meteen reageerde op onze shirts. Haar uitgelegd waar GERT-in-Canada precies voor staat. Zij vond het geweldig leuk. Na het heerlijke ontbijt kwam Sara met de rekening waar zij een persoonlijke noot opgeschreven had. Kei leuk.
Terug in het hotel hebben Ton en Rina gefacetimed met de kinderen. Tevens is getracht om wat foto's te uploaden bij het verslag van gisteren.
Dan nog even rustig naar de wc. Wat bleek de deur van de hotelkamer van Ger en Edith reageerde niet meer op de electronische key. Had dit te maken met het feit dat wij een late check-out hebben en men vergeten was de pasjes daarop aan te passen of was de pas defect of het slot. Punt was in ieder geval dat Ger en Edith buiten stonden en alle bagage nog binnen stond.
Ger heeft een medewerker van het hotel erbij gehaald maar die zei ook alleen ' no, it doesn't works'. Precies zover waren wij ook. Een andere collega erbij gehaald. Uiteindelijk bleek de electronica van het slot defect te zijn. Dan gaat er toch niets boven een ouderwetse gewone metalen sleutel die de uitkomst bracht.
Hierop werden bagage en eigenaars weer met elkaar verenigd.

Klokslag 12.30 uur stond de auto van het camperbedrijf voor het hotel en nadat wij eerst een koppel afkomstig uit Oostenrijk naar de luchthaven hadden gebracht, gingen wij op weg naar onze camper.
De chauffeur van het bedrijf is een Duitser afkomstig uit Thüringen wiens vrouw heimwee had naar Canada waardoor zij, na jaren in Duitsland gewoond te hebben, weer terug gegaan zijn.

Om 13.50 uur waren wij bij het bedrijf Meridian R.V. en zagen wij onze camper staan. Die is echt groot. Nadat alle papierwinkel geregeld was kregen we de uitleg over de camper. Man, man wat is dat ding groot!
En dan zijn er ook nog 3 slides waardoor de slaapkamer en het woongedeelte nog groter worden.
Na de uitleg alle tassen ingeladen en rond 16.00 uur zijn wij gaan rijden. Ger als eerste chauffeur en Edith als bijrijder.
Het was heel druk op de weg want het was inmiddels spitsuur. De camper rijdt prima zegt Ger maar de vering is als een spons en heeft niet zijn voorkeur en zou voor hem wat stugger mogen zijn. Edith en Rina vinden het echter heel relaxed zo.

Nu onderweg naar een grote supermarkt om de boodschappen in te slaan. En het regent nog steeds.
Alle boodschappen en drank ingeslagen. Dan door naar onze eindbestemming.
19.30 uur aangekomen op onze campingplaats. Mooie plek gekregen en nu alles inruimen in de vele kastjes.
Camping heeft zelfs een zwembad. Het is inmiddels gestopt met regenen en de lucht klaart langzaam op en wordt blauw.
De eigenaresse zegt dat het dorp ongeveer 10/15 minuten lopen is en dat daar goede eettentjes zijn. Dus..... schoenen aan en lekker naar buiten.

Er waren inderdaad volop eettentjes maar die waren toch echt allemaal gesloten of gingen bijna dicht. At last konden wij terecht bij een Italiaan waar wij heerlijk gegeten hebben. Hierna lekker terug gelopen zodat het eten kon zakken voordat wij ons bed weer op zochten.

• 09 Juni 2017 - 08:14

Gerrit En Joke:

Zo zitten jullie gelijk helemaal in de sfeer van de reis en vakantie.
    Blijft opletten met deuren en sleutels!!
    Heel veel plezier, groetjes voor alle 4 van ons samen.

• 09 Juni 2017 - 10:24

Diana:

Klinkt allemaal al weer spannend, zal mij benieuwen al die deuren deze vacantie. Maar gaat vast goed komen x

• 09 Juni 2017 - 17:14

Peet:

Das hört sich ja sehr spannend an! Wo und wie kann man Bilder von euch sehen. Liebe Grüße von Papa & Micha

• 09 Juni 2017 - 17:26

Peet:

Hallo ihr lieben habe mich mit dieser Seite beschäftigt und kann alles finden. es sollte Peet heißen und nicht Papa.

• 09 Juni 2017 - 19:18

Gerda De Bruyn:

Heerlijk! Never a dull moment zo te lezen :-)

• 12 Juni 2017 - 13:01

Tommie:

Leuk die shirts, zie nu zelf pas dat het een afkorting is :D

• 12 Juni 2017 - 19:34

Hans En Nell: