Houston - Terrace - Reisverslag uit Houston, Canada van GERT-in-Canada - WaarBenJij.nu Houston - Terrace - Reisverslag uit Houston, Canada van GERT-in-Canada - WaarBenJij.nu

Houston - Terrace

Door: Rina/Edith

24 Juni 2017 | Canada, Houston

Dag 17. Houston naar Terrace
Vrijdag 23 jun. 2017
Afstand: 250 / ??? Mijl || Reistijd: ongeveer 3 1/2uur
Midden in het glooiende platteland, tus sen groene bossen ligt Smithers. De 1.650 meter hoge Hudson Bay Mountain geeft Smithers een pittoreske uitstraling. Een mooie bezienswaardigheid zijn de Twin Falls, twee watervallen die zij-aan-zij naar beneden storten. In Drift wood Canyon Provincial Park ligt een van ‘s werelds mooiste fossielbedden. Volgens geologen zijn de fossielbedden tussen de tien en twintig miljoen jaar oud.

Vanmorgen om 7 uur opgestaan zodat we op tijd konden vertrekken. Ontbijtje genuttigd bij de Subway, Ger vindt de Mac beter. In tegenstelling tot New Zealand was hier geen WiFi. Niet heel erg want we hebben als op de RV camping Shady Rest in Housthon. Deze camping gaat Rina thuis meteen op Tripadvisor zetten, geweldig wat mooi, schoon, goed verzorgd en super vriendelijk. Ze stond ons toen we wegreden zowaar uit te zwaaien. En ik zal jullie voor zijn, niet omdat we ons slecht gedragen hadden en zij ons liever kwijt dan rijk was.
Na ons ontbijt de reis begonnen naar Terrace. We hebben deze plaats gekozen zodat we op zaterdag nog maar 150 kilometer hoeven te rijden naar Prince Rupert. We willen daar namelijk graag naar de waterfront en een wandeltocht door de stad en mogelijk nog naar de senctuary voor beren, dus veel plannen in het verschiet.
We hebben de TomTom ingesteld op de Twin Falls, met dien verstande, op de bijbehorende Glacier want de watervallen kon hij niet vinden. Vanuit hetzelfde parkeerterrein kon je nl. zowel naar de watervallen als naar de gletsjer lopen.
Degene die de coordinaten van de kaart van Canada heeft ingevoerd was denk ik niet helemaal wakker want we kwamen in de middel van nowhere terecht. Toen terug gereden, meteen maar benzine getankt en bij het benzinestation de weg gevraagd. Goed dat, ondanks alle navigatie, dit ook nog steeds kan.
De aardige man vertelde ons de weg dus na het betalen van de benzine zijn we verder gereden. We moesten een afslag verder zijn dan we eerder gedaan hadden. Al snel ging de asfaltweg over in restanten van een asfaltweg. Kei smal en met veel bochten en stijgend maar na ongeveer 2 kilometer kwamen we op het parkeerterrein(tje) uit. Hier zijn we een mooi pad, ook sterk stijgend, gelopen en kregen op het uitzichtpunt zicht op 2 kleine watervallen maar door de superblauwe lucht en de zon hoog aan de hemel, ook weer kei mooi. Rina is nog een stuk verder gelopen naar daar waar het water in de bocht zijn weg naar beneden vervolgde. De foto's zijn weer goed gelukt, vinden wij.
Na genoten te hebben van het uitzicht zijn wij weer verder gereden. Enige tijd later zijn we gestopt voor koffie en donuts op een geweldig mooie plek aan het water met stroomversnellingen en met super uitzicht op de bergen. Geweldige foto's gemaakt die Meridian RV zo kan gebruiken in zijn documentatie materiaal voor camperverhuur. Misschien kunnen we de foto's aan hem verkopen. Ons uiteindelijk toch los gemaakt van deze plek want we moeten toch echt verder.
Tegen alle verwachting in zagen wij geruime tijd later 2 zwarte beren langs de kant van de weg. Ton meteen de camper gestopt, alarmlichten uit, raampjes open en wij fotograferen en filmen. De beide beren stonden aan onze kant van de weg op een afstand van hooguit 15 meter en waren heerlijk samen aan de bosjes aan het eten. Geweldig wat zijn die dieren mooi. Uiteraard volop foto's en film.
Na een paar minuten hielden de beren het voor gezien en verdwenen in het struikgewas en waren binnen 3 seconden helemaal niet meer te zien.
Wat een cadeautje om nog 2 beren te zien. Ons aantal staat na 18 dagen op 13 beren waarvan 2 grizzly's. Het is geen wedstrijd maar wel leuk om de stand bij te houden. Helaas hebben we nog steeds geen mouse, eland, gezien. Hopelijk komt dat nog.
Hierna weer doorgereden en genoten van de gigantisch mooie vergezichten. Wat mij van Canada, behalve de beren, bij zal blijven is de weidsheid van dit land.
Toen wij in Terrace aankwamen zijn we eerst aangegaan bij de plaatselijke VVV voor adressen om overnachten met onze camper. We konden kiezen uit 3 en hebben gekozen voor de camping in het bos, zonder WiFi. Dus dit verhaal komt pas later online.
Daarna ook boodschappen ingeslagen voor het avondeten en drank uiteraard. Toen door naar onze camping Lakelse Lake in Terrace. Dit is , zoals de naam doet vermoeden een camping aan het meer waar je kan zwemmen. De camping zat vol voor "full hooked up" maar wij nemen uiteraard ook genoegen met een een "firepit". We hebben een plek naast het toiletgebruik maar ongeveer een half uur lopen van het meer. Dat gaan we dus toch maar niet doen. Lekker vuurtje stoken, lekker wijntje en een hapje en volop verhalen. Proost!