Port Alberni - Vancouver - Reisverslag uit Port Alberni, Canada van GERT-in-Canada - WaarBenJij.nu Port Alberni - Vancouver - Reisverslag uit Port Alberni, Canada van GERT-in-Canada - WaarBenJij.nu

Port Alberni - Vancouver

Door: Rina

06 Juli 2017 | Canada, Port Alberni

Woensdag 5 jul. 2017
Afstand: 160 km / 100 mijl || Reistijd: ongeveer 4 uur
Je levert de camper in, in Vancouver. Je vliegt terug naar Europa.

Wederom vroeg opgestaan zodat we onderweg kunnen ontbijten. We steken nl. met de Ferry over van Nanaimo naar Vancouver. De Ferry vertrekt om 12.15 uur en we moeten een uur van te voren inchecken. De overtocht duurt ruim anderhalf uur. Heerlijk ontbijtje genoten bij de plaatselijke McDonalds. Blijkbaar gold dit McCafe tevens als buurthuis voor de ouderen in deze omgeving want het zag er letterlijk grijs van de mensen. Buiten was het al kei warm waardoor de airco binnen op volle toeren stond te blazen. Daar kunnen die oudjes, waaronder sommigen van ons, toch echt niet meer tegen. Dus daarom in de buurt van de gas openhaard gaan zitten. Nadat onze magen gevuld waren en de verslagen ge-upload waren, waar zouden we zijn zonder WiFi, doorgereden naar de ferryhaven.
Daar hadden we nog tijd over dus daarom nog even in de winkels gekeken of we nog Canadese dollars kwijt konden raken. Dit was voor Rina uiteraard geen probleem! Een mooie houten schaal van een inheemse houtbewerker gekocht voor alle schelpen, steentjes en stukjes hout die er, tegen beter weten in, door haar meegenomen worden naar Nederland.
Toen op de boot en heerlijk genieten van het mooie zicht over het water, de lekkere wind en de zon. Wat een leven. In Vancouver aangekomen zijn we rechtstreeks naar onze camping gereden. De gereserveerde boeking via Jan Doets was volgens hen niet doorgekomen maar er was plaats en we hoefden niets te betalen, dus waarschijnlijk lag de fout bij hen en niet in Nederland.
Op de camping onze badkleding aangetrokken en de camper schoongewassen met de hogedrukspuit. Lachen! En heerlijk koel. Toen het zwembad in, dit is nl. de enige camping die we hadden met een zwembad. Heerlijk! Nu al het eten op maken want morgen moet de hele camper leeg opgeleverd worden. Ook begonnen met alle spullen weer in de reistassen te krijgen. Wordt letterlijk een zware klus. Weer lekker buiten gezeten en nog een keer gezwommen en toen naar bed. Morgen is echt onze laatste dag in Canada! Het was een fantastische reis.